ریزش قیمت‌ها در بازار موبایل ایران

تاریخ ارسال : 1399/12/19

قیمت گوشی موبایل در بازار ایران به دلیل وابسته بودن به نرخ ارز همواره شاهد نوسانات بسیاری بوده است، این نوسانات در ماه‌های گذشته باعث کاهش موقتی موبایل شد ...

 

قیمت گوشی موبایل در بازار ایران به دلیل وابسته بودن به نرخ ارز همواره شاهد نوسانات بسیاری بوده است، این نوسانات در ماه‌های گذشته باعث کاهش موقتی موبایل شد اما طولی نکشید که دوباره قیمت موبایل روند صعودی در پیش گرفت و افزایش یافت. در هفته‌های اخیر اما دوباره شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل بودیم که تعجب همگان را برانگیخت و باعث اعتراض بسیاری از فروشندگان شد. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ در ابتدای هفته جاری قیمت گوشی موبایل بار دیگر کاهش محسوسی یافت. دلیل این امر را می‌تواند کاهش نرخ ارز دانست؛ چرا که قیمت گوشی های موبایل همواره به قیمت دلار وابسته است. برخی از برندهای گوشی کاهش بیشتری را نسبت به سایر برندها تجربه کردند. به عنوان مثال، در برخی از مدل‌های سامسونگ ریزش قیمت قابل توجهی را می‌توان مشاهده کرد. گوشی گلکسی A51 در هفته پیش با قیمت ۸ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسید؛ اما در روز شنبه قیمت این مدل ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شده است. همچنین گوشی گلکسی A71 این هفته با قیمت ۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود؛ این در حالیست که قیمت این گوشی در هفته‌های پیش ۹ میلیون و  ۶۸۹ هزار تومان بود. قیمت گوشی سامسونگ زد فلیپ نیز از ۲۳ میلیون تومان در اواخر هفته گذشته به ۲۱ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان تغییر کرده است. قیمت برخی از مدل‌های سامسونگ اما دستخوش تغییرات نشده است. گوشی سامسونگ زد فولد همچنان با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان خریداری می‌شود.

 

علاوه بر سامسونگ، کاهش چندین درصدی در قیمت برخی از گوشی های آیفون نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال، آیفون SE 2020 و آیفون 11 که با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رفتند، امروز قیمت آن‌ها به ترتیب  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون تومان گزارش شده است. البته قیمت پرچمداران برند اپل، یعنی آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرومکس بر روی ۲۳ میلیون و ۴۸۰ و ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان ثابت مانده است.

شیائومی نیز از تغییرات قیمت در بازار موبایل در امان نمانده است. گوشی شیائومی رد می نوت 9 اس که تا هفته پیش به قیمت ۵ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسید، این هفته با قیمت ۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به دلیل وجود نوسانات زیاد در این بازار، نمی‌توان آینده قیمت گوشی همراه را در ایران پیش بینی کرد. اما می‌توان امیدوار بود با ریزش بیشتر نرخ ارز، قیمت گوشی موبایل کاهش بیشتری را تجربه کند.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 

 

 

 

ماجرای حذف بسته‌های اینترنت شبانه 

تاریخ ارسال : 1400/03/03

حذف بسته‌های اینترنتی شبانه مدتی است که حسابی خبر ساز شده و بسیاری را شوکه کرده و مخالفان بسیاری هم داشته....

 

حذف بسته‌های اینترنتی شبانه مدتی است که حسابی خبر ساز شده و بسیاری را شوکه کرده و مخالفان بسیاری هم داشته. 

مدتی پیش وزیر ارتباطات طی بیانه‌ای اعلام داشت که به علت تاثیر منفی اینترنت شبانه بر روی دانشجویان و دانش آموزان، قصد دارد تا این بسته‌هارا از خدمات اینترنتی اپراتورها حذف نمایند.

آذری جهرمی همچنین افزود که علت اصلی حذف این بسته‌ها اعتراضاتی بوده که مراکز علمی و فرهنگی همچون مدارس و دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات داشته اند و این تصمیم پاسخی به درخواست آن‌ها بوده است.

 

وزیر ارتباطات درباره حذف شدن بسته‌های اینترنت شبانه چنین عنوان کرد: این مسئله مجددا به همان فضای رقابتی بین اپراتورها برمی‌گردد. حذف یا گران شدن یکی از بسته‌ها از سوی یک اپراتور باعث می‌شود کاربران به اپراتور دیگری روی آورند. به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات اپراتورها با یکدیگر تبانی کنند. درست مانند مواقعی  که دارندگان سیم کارت های ایرانسل و همراه اول به حذف شدن بسته‌های پرطرفدار و همچنین گران شدن سایر بسته‌ها اعتراض کردند، ما به عنوان تنظیم کننده مداخله کردیم و با دادن تذکر و تهدید به جریمه، شرایط را به حالت قبل بازگرداندیم. در این شرایط است که ما درباره تعیین قیمت اپراتورها اظهار نظر و مداخله می‌کنیم.

وی درباره قیمت‌گذاری اینترنت افزود: به طور کلی سه اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل و بیش از 20 اپراتوری که خدمات اینترنت خانگی به مردم ارائه می‌دهند در یک فضای رقابتی با یک دیگر هستند. دولت دخالتی در قیمت و تعرفه‌گذاری ها ندارد و این اپراتورها هستند که در رقابت با یک‌دیگر قیمت هر بسته اینترنتی خود را مشخص می‌کنند. دولت فقط تعیین می‌کند که سقف قیمت‌های اینترنت چه اندازه باشد. به طوری که در حال حاضر، بر اساس قیمت تعیین شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات، هر کیلوبایت از اینترنت‌های همراه 0.4 ریال است. بنابراین حداکثر قیمت هر یک گیگابایت اینترنت 4000 تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: اعتراضاتی که از سوی مراجع فرهنگی به وجود آمده است مبنی بر این که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از بسته‌های اینترنت رایگان و نامحدود شبانه، بیدار می‌مانند. به همین دلیل در طی ابلاغیه‌ای که به ما ارسال شد، به حذف اینترنت‌ شبانه توصیه شده بود. هر چند که ما دخالتی در تعیین حجم و قیمت بسته‌ها نداریم، اما توصیه می‌کنیم اپراتورها بسته‌های شبانه خود را با قیمت کمتری ارائه دهند. چرا که این کار باعث می‌شود بخشی از بار ترافیکی شبکه ها به ساعت‌های کم مصرف انتقال داده شود. بنابراین حذف چنین بسته‌ای منطقی به نظر نمی‌آید. هنگامی که یکی از اپراتورها این کار را انجام دهد، به دلیل وجود فضای رقابتی، باقی اپراتورها نیز بسته‌های شبانه ارزان‌تری را ارائه خواهند داد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 

 

1400 گیگابایت اینترنت؛ هدیه نوروزی ابرتو

تاریخ ارسال : 1399/12/18

تکنولوژی Cloud مدتی است که بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از مردم  و سازمان‌ها در سراسر دنیا از آن استقبال خیلی خوبی به عمل آورده‌اند. این فضاهای ابری تقریبا فضای نامحدودی را در اختیار کاربران خود برای ذخیره‌ی پروژه‌ها و فایل‌های مختلف‌شان قرار می‌دهند...

تکنولوژی Cloud مدتی است که بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از مردم  و سازمان‌ها در سراسر دنیا از آن استقبال خیلی خوبی به عمل آورده‌اند. این فضاهای ابری تقریبا فضای نامحدودی را در اختیار کاربران خود برای ذخیره‌ی پروژه‌ها و فایل‌های مختلف‌شان قرار می‌دهند. 

در ایران هم مدتی است که استفاده از فضای ذخیره سازی ابری رواج یافته است و حتی مردم عادی هم از اپلیکیشن‌هایی مثلGoogle Drive  در اندروید و  icloud در اپل استفاده‌ی هر روزه دارند. 

به علاوه‌ی این اپلیکیشن‌های محبوب و بسیار رایج در ایران، ایرانسل نیز پیشگام ارائه‌ی فضای ذخیره سازی ابری بوده و امکان ذخیره‌ سازی را در اختیار مشترکانش قرار داده. 

 

فضاهای ذخیره سازی ابری مدت زیادی میشه که بین مردم و سازمان‌ها جا افتاده و بسیار هم مورد استفاده است. میشه گفت که این فضای ذخیره‌ سازی محدودیتی نداره و میشه حجم‌ بسیار بالایی از اطلاعات رو در اون ذخیره کرد. مثل اپلیکیشن‌های Google Drive در اندروید و  iCloud در آیفون. 

در ایران اپراتور ایرانسل پیشگام ارائه‌ی فضای ذخیره سازی ابری است و امکان استفاده از آن را به طور گسترده در اختیار همگان قرار داده است.

اپراتور ایرانسل موفق شد تا با راه اندازی چنین فضای ذخیره‌ای در اینترنت، نیاز مشترکین خود را از چنین قابلیتی تامین نماید. مراسم رونمایی از این فناوری در چهاردهمین سالروز روی کار آمدن ایرانسل با حضور مدیر عامل این شرکت، دکتر بیژن عباسی آرند، برگزار شد. حال ایرانسل با برگزاری یک مسابقه و اهدای جوایز نفیس به مشترکین خود، آنها را برای استفاده از ابرتو تشویق می‌نماید.

 به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1400، ایرانسل از اول اسفند ماه 99 تا 31 فروردین 1400 به 10 نفر از کاربران ابرتو هدیه نوروزی می‌دهد. این هدیه شامل 10 بسته اینترنتی 1400 گیگابایتی می‌باشد.

این 10 نفر برتر از بین برندگان مسابقه مذکور تعیین می‌شوند؛ بدین طریق که هر کاربری که اطلاعات بیشتری را بر روی ابرتو آپلود کرده باشد، بین  10 نفر برنده این جایزه قرار می‌گیرد. برای شرکت در این مسابقه، لازم است حداقل از یک گیگابایت فضای ابرتو برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده کرده باشید. 1400 گیگابایت اینترنت هدیه بر روی سیم کارت ایرانسل کسانی که برنده این مسابقه هستند، فعال می‌شود. مهلت استفاده از این اینترنت نیز یک سال است.

با استفاده از فضای ذخیره سازی ابرتو، امنیت بیشتری را در حفظ اطلاعات خود خواهید داشت. از دیگر مزایای آن می‌توان به داشتن فضای اضافی برای ذخیره فایل‌ها، قابلیت پشتیبان گیری (بک آپ)، راحتی در به اشتراک گذاری فایل‌های پرحجم با دیگران و دسترسی همیشگی به اطلاعات خود اشاره کرد.

کسانی که ابرتو را نصب می کنند، می‌توانند به مدت 6 ماه از 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان و همچنین یک گیگابایت اینترنت هدیه استفاده نمایند. بسته‌های ابرتو در حجم و قیمت‌های متفاوت بر روی وب‌ سایت اصلی ایرانسل قابل مشاهده هستند. در صورت تمایل می‌توانید هر کدام از بسته‌های دلخواه خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 

 

آیفون تاشو، شایعه یا واقعیت؟

تاریخ ارسال : 1400/06/21

اپل اخیرا اعلام کرده که قصد دارد آیفونی با صفحه نمایش تاشو روانه بازار کند . حال باید دید که این کمپانی تا چه حد این تکنولوژی را پیشرفت داده است...

گوشی‌های هوشمند به لطف پیشرفت فوق‌العاده‌ی تکنولوژی هر روز دارن پیشرفت می‌کنند و حتی می‌توان گفت که عجیب می‌شوند. ویژگی‌هی جدیدی که برند‌های معروف گوشی‌های موبایل هرروزه در قالب پتنت‌های هوشمندانه ارائه می‌دهند پیچیده‌تر از روز قبل است. 

جدیدترین پتنتی که دنیای فیزیک رو هم به تعجب وا داشته را می‌توان صفحات نمایش تاشو دانست. پیشگام ارائه‌ی این صفحات در ابتدا کمپانی سامسونگ بود و به دنبال آن شیائومی وارد این عرصه شد. 

کمپانی هوشمند اپل اما، مدتی را در حاشیه منتظر ماند تا آب‌ها از آسیاب گوشی‌های عجیب تاشو بیفتد و سود و زیان این مدل مشخص شود و بعد وارد میدان رقابتی این مدل گوشی شود. 

اپل اخیرا اعلام کرده که قصد دارد آیفونی با صفحه نمایش تاشو روانه بازار کند . حال باید دید که این کمپانی تا چه حد این تکنولوژی را پیشرفت داده است. 

 

 

 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ احتمالا گوشی آیفون با صفحه تاشو 8 اینچی در حال ساخته شدن است و در سال 2023 منتشر می‌شود. انتشار آیفون تاشو در سال 2023 مشروط به این است که اپل مشکلات فناوری ساخت این صفحه‌ها و همچنین تولید انبوه آن را رفع نماید.

به گفته مینگ چی کو، سایز صفحه آیفون تاشو احتمالا بین 7.5 الی 8 اینچ است. این بدان معناست که سایز این گوشی در حالت باز شده هم‌اندازه مینی آی پد می‌باشد؛ بنابراین می‌تواند با گوشی گلکسی فولد سامسونگ رقابت کند. مینگ چی کو درباره مراحل ساخت آیفون تاشو چنین توضیح داد: این محصول هنوز به مرحله تولید نرسیده و در حال حاضر بر روی آن تحقیق و بررسی‌های متعددی صورت می‌گیرد.

نباید فراموش کرد خبر تولید گوشی های آیفون تاشو در ژانویه سال جاری میلادی توسط کمپانی بلومبرگ اعلام شد؛ البته این کمپانی سایز صفحات این مدل را کوچک‌تر پیش‌بینی کرده بود. بلومرگ همچنین درباره این کمپانی کوپرتینویی این طور اظهار نظر کرده بود: اپل راه بسیاری را برای انتشار مدل تاشو آیفون دارد؛ چرا که در حال حاضر تنها بر روی صفحه آن تمرکز دارد و هنوز فکری برای باقی اجزای آن نکرده است. از طرفی دستاوردهایی که در صفحه تاشو آن داشته است بسیار شبیه مدل‌هایی می‌باشد که سامسونگ و موتورولا پیش از این منتشر کرده‌اند.

 

بر اساس گفته‌های مینگ چی کو، آیفون 11 بیشترین فروش را در بین سایر مدل‌های آیفون در سال 2020 داشت. در سال 2021 نیز این گوشی هوشمند در بین پرفروش‌ترین ها قرار دارد. احتمالا تولید آیفون 11 در سال 2022 متوقف شده و دیگر به فروش نرسد. شایعات نشان می‌دهند که قیمت گوشی آیفون در سال 2023 ارزان‌تر شود؛ به طوری که قیمت آن تا زیر 600 دلار کاهش یابد. همچنین گفته می‌شود آیفون‌هایی که به در سال 2023 وارد باز می‌شوند از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و دارای Face ID هستند.

آیفون در حال حاضر تلاش می‌کند گوشی‌های آیفون تاشو با لولای پنهان منتشر نماید. از دید خارج کردن لولای گوشی تاشو، دستاوردی برای اپل محسوب می‌شود و تاخیر این کمپانی را بابت تولید گوشی های تاشو جبران می‌نماید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 


صفحه 48 از 48